Wednesday, February 16, 2011

aku perlu lihat... dgn mata & hati

lama weh tak nulis... idea ada... laptop off... idea tiada... laptop depan mata... aahah
tapi aku perlu menulis... tak la mcm novelis... ermm, x sangka ada jugak ex-schoolmate jadik novelis... tumpang bangga SMABan jadik novelis... (wpun aku takla rapat ngan dia dulu...ehehehh)
berbalik ke mata hati kau nih... teringat zaman  belajar sastera... dulu perasan mcm pandai sgt lah nak menulis nih... kot2 leh jadik penulis terkenal... tapi, pandai jek tak boleh (ermmm.. hebat sgt ke sastera aku dulu?)... ahahaha...
kena ada bakat yg besar... dan bakat aku tak sebesar mana pun... ada la sekelumit zarah kot... cukup la agaknye... kalau boleh nulis utk luahan perasaan... kena kawal hujung jari ni... tatkala nyusun bait kata.... nnt ada plak tersalah sangka... mana nak tau ati org... tu yg perlu tgk dgn mata & hati...
bak kata sultan khairul nizam al nujum pak belalang... kalau tuan hamba terus mata ... cuba teka apa dlm hati beta (aku tukar dialog daaa)... kuangkuang

bila lihat sekeliling... apa aje yg tak cukup... bukan nilai harta atau RM jadik ukuran.. bukan rumah besar jadi bandingan (tapi selalu itu jek org tgk pun...) tapi didik lah hati utk gembira... syukur dgn nikmat & ujian Ilahi...
menilai kata dgn mata & hati... tak semudah diucap... hanya tafsiran sendiri saja mampu ditelah.... sebabnya, harapan dtg dgn sendiri agar org sekeliling, bisa menilai sendiri...
nak cakap direct.. ish... rugi laaa aku belajar ngan Cekgu Rashidah dulu... ehehe... biarla melingkar2 kata sikit... bikin org fenin laaa... ahaha
ishhh... lama  x nulis ni... mula laaa laju plak ujung jari memetik keybod... kalau dilayan ajer ni, mau smpai tgh mlm aku mengetuk keybod tak berapa nak hensem nih.. huarghhh...
tak berapa nak dingin mlm ni... mata pun dah dipanggil bantal... rasanya... elok biar mata & hati melihat tatkala tertutup lena...
aku nak biar ajer... mata & hati melihat sendiri mlm nih.... 

No comments:

Post a Comment